RSS
Container Icon

Mika


*Mika* is het twee de ventje en ongeveer een jaar jonger dan Toet. Mika is in Griekenland geboren en heb hem daar als scharminkel mee naar huis genomen toen ik op bezoek was bij een vriendin die daar woont. Ik was toen samen met mijn vriendin een dagje naar "Hydra" een eiland op ongeer een half uur varen vandaan van waar mijn vriendin woont. Toen we na de middag op een terras aan het wachten waren op de boot die ons terug zou brengen, kwam er een mager katje naast me op de grond zitten. Mijn vriendin had me al gewaarschuwd om geen katten aan te halen want dan was de kans groot dat ze in de buurt bleven. Dus ik niet aanhalen, ik zei alleen maar wat tegen het beestje... en ja hoor, voor ik het wist zat hij bij me op schoot en lag vrij snel te slapen. Terug gezet, meerdere keren, maar hij vond het op mijn schoot schijnbaar beter dan op de grond en dan de kans te hebben om weggejaagd te worden door de 'gast' heer van het terras. Kortom viel ik voor hem en besloot hem mee te nemen naar Nederland. Niet voordat ik eerst met hem naar een Griekse plaatselijke dierenarts was geweest om hem na te laten kijken en hij de nodige "shots" had gehad. Ticket voor hem gekocht en in het vliegtuig (op de stoel naast mij in een kattenmand) mee naar Nederland!
Gelukkig klikte het tussen Toet en hem goed, soms knokken ze nog wel een robbertje maar Toet wast hem ook regelmatig, dus dat zit wel goed. Mika is (ook) een je weet wel kater, met 1 grote hobby, SLAPEN. Het grootste gedeelte van de dag slaapt hij en ook graag tegen je aan. Hij lijkt wel of hij dat nog steeds aan het inhalen is. Hij is een Main Coon en ook niet de kleinste kat, ruim 6 kilo en lang. Maar wel weer slanker dan Toet. Een behoorlijke knuffelkat en ik denk dat ik er niet verkeerd aan gedaan heb om hem uit het land der Grieken vandaan te halen, want of hij het daar dan had gered... is nog maar de vraag.
-Griekenland met al zijn/haar eilanden is behoorlijk bevolkt met helaas TE veel zwerfkatten die door de Grieken helemaal niet 'netjes' behandeld worden. Steriliseren wilen ze niet aan, (te duur of te veel werk) liever uit laten hongeren , hele nestjes (dumpen), vergiftigen, en ga zo maar door. Erg jammer...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties: